Pedagoger

Möt

våra pedagoger.

MALIN

Jag tog min förskollärarexamen 1992 och har arbetat i förskolans värld sedan dess. De första 24 åren arbetade jag i kommunal verksamhet först i förskola och förskoleklass och därefter som förskolechef. 2016 tog jag steget till privat verksamhet och började på Ankaret. Här har vi en härlig vi-känsla, beslutsvägarna är korta och vi är många vuxna som tillsammans arbetar för att göra Ankaret till en så bra förskola som möjligt. Att jag i min roll får möjlighet att dela min tid mellan administrativt arbete och arbete i barngrupp tycker jag är toppen. Vi bedriver mycket av vår verksamhet utomhus och njuter av närheten till både skog och hav.

PETRA

Jag gick min förskollärarutbildning i Växjö och var klar 1993. Efter det har jag arbetat med barn i behov av stöd, på öppen förskola, fritids och förskola i kommunalregi, 2013 började jag på Ankaret. Det bästa med att jobba på Ankaret är föräldrarnas intresse och engagemang, beslutsvägarna är korta och vi känner alla varandra barn, föräldrar och pedagoger.

MARIA

Jag har jobbat som barnskötare på Ankaret sedan 2009 tidigare arbetade jag på kommunalförskola i 5år. Vi har ett bra samarbete mellan föräldrar, pedagoger och barn vilket ger oss en härlig sammanhållning här på Ankaret. Jag brinner för musik och älskar att sjunga med barnen. Vi har nära till skog och hav vilket ger oss möjlighet att utforska naturen tillsammans.

HELENE

Jag var klar med min barnskötartbildning 1984 och började jobba på Ankaret 2005. Det bästa med att arbeta på Ankaret är att få jobba med barnen och följa deras utveckling. Bra kollegor och trevliga föräldrar samt att få vara mycket ute i naturen.